duminică, 26 august 2012

Prezentare in 4 part 1

Un seminar iesit dintr-o idee

Astazi am facut o prezentare legata de managementul emotiilor si al stresului cotidian. A iesit bine, am primit feedback foarte constructiv, ceea ce pentru un trainer este un must have.

Nu voi discuta despre stres sau despre cum sa te manifesti in diverse situatii stresante. Acest blog este despre vorbit in public, asa ca, ceea ce voi prezenta in acest articol este experienta pe care am acumulat-o.

Cum de s-a intamplat sa am o asemenea prezentare? Foarte simplu, Ionut, fondatorul OPVP tine de marti, in Timisoara, un curs de Leadership. Intelegandu-ma foarte bine cu el, am convenit sa particip si eu la doua sedinte, din care una, a fost zi de prezentari in public. 

Eu, initial, nu doream sa prezint nimic, sedintele de astazi desfasurandu-se 1 la 1 cu Ionut, care urma sa ofere consultanta referitoare la prezentarea in sine. Ceea ce imi doream eu, era o sala cu public in care sa prezint un material, pentru a primi din mai multe parti pareri la ceea ce am de imbunatatit. Dar, totusi, in cursul zilei de sambata, m-am hotarat sa tin o prezentare legata de managementul stresului si al emotiilor. Interesant a fost ca toti cursantii s-au aratat dispusi sa participe, iar cand spun toti cursantii, ma refer la 18-20 de persoane

Entuziasmul

Nu aveam nimic pregatit, niciun slide, doar o structura a prezentarii in sine. Stiam la ce voiam sa ajung si de unde plecam. Nu stiam, insa, cat va dura sau cum se va desfasura. Initial imi propusesem sa tin un mini-seminar de 20 de minute. Ceea ce m-a impiedicat, a fost simplul fapt ca toata informatia, pe care eram obligat sa o ofer se integra perfect intr-un timp de cel putin o ora.

Okay. Am ajuns in jurul orei 17 acasa si, dupa cum preconizam eu, aveam de lucru aproximativ 2 ore. Ceea ce nu luasem in calcul, in momentul in care m-am decis sa sustin prezentarea, a fost faptul ca eram de servici in acea noapte, ceea ce era din start un impediment.

Se incheie si cele 2 ore si, surpriza, eram cam pe la jumatate cu finalizarea materialului. Se pare ca dura mai mult decat imi programasem eu. Mi-am propus sa continui dimineata, doar sustinerea avea loc la ora 13:30. Zis si facut. Iata-ma cum ma intorc de la munca, obosit, dupa 13 ore petrecute in servici, si continui sa muncesc la material.

Eram cam in urma cu toate, ora la care ajunsesem acasa era 10:45, mai aveam doar 2 ore de lucru si, eu, eram doar la jumatate din drum. Practic incepusem sa intru in criza de timp. Nu m-am dat batut, "a promise is a promise". Mai deranjant era faptul ca nu mai aveam timp sa il repet. Nu mai puteam sa il sustin singur, cu voce tare, astfel dandu-mi seama daca este ok si, pe deasupra, ca sa il si sistematizez in minte.

Conteaza mult pregatirea discursului, un discurs pregatit in mod deficitar, duce la un stres foarte mare in timpul prezentarii, putand de altfel sa genereze chiar si blocarea celui ce vorbeste in public.

Continuarea

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu