vineri, 22 noiembrie 2013

Vorbitor Public = Persoana Publica

Esti tanar. Iti place sa visezi. De multe ori prietenii iti atrag atentia ca visezi cu ochii deschisi.Iti place dezvoltarea personala. Deja ai citit foarte multe carti din domeniu, fie ca sunt in format fizic fie in format electronic. Zilele ti le petreci vizualizand filme si inregistrari cu personalitatile tale preferate. Se intampla, deseori, sa te imaginezi pe tine vorbind in fata a sute de oameni, care iti savureaza fiecare cuvant. Chiar ai inceput sa si scrii cateva articole, mai mult de atat, ai scris deja primul capitol al cartii tale, cu speranta ca vei ajunge sa fii cunoscut si sa fii urmarit de foarte multi fani. Pe cat posibil, participi la multe evenimente, gratuite si nu numai, ca sa-ti astamperi setea de cunoastere.

Te regasesti intr-o astfel de postura? Sau sa folosesc timpul trecut? Ai trecut prin asa ceva? Sau poate prieteni si cunoscuti de-ai tai? Sa stii ca diferenta dintre tine si cei pe care ii ai ca si modele, nu este mare. Din contra, si ei au trecut exact prin aceleasi lucruri de care vorbeam in paragraful anterior. Poti sa iti imaginezi ca fiecare dintre cei care acum vorbesc in fata a sute de oameni, fie ca este vorba de Wayne Dyer, Tony Robbins, sau oricine altcineva, a avut o etapa asemanatoare in viata sa. Sfatul meu este sa mergi mai departe, sa continui sa visezi si sa speri, caci sansa ta va veni mai devreme sau mai tarziu. 

Lucruri marete se intampla celor care stiu ce vor, sunt ambitiosi si perseverenti.

Acest articol este despre acel moment, in care ai ajuns deja vorbitor in public, moment in care deja stii ce ai de spus, moment in care ai devenit Persoana Publica. Caci a fi vorbitor in public inseamna a fi Persoana Publica, cu o imagine publica si din acest motiv este foarte important sa iei in considerare anumite aspecte care tin de imagine, mai ales ca orice vei face iti poate imbunatati felul in care esti vazut sau iti poate dauna. Este bine de stiut ceea ce implica a fi vorbitor in public.

Sa incepem analiza imaginii publice:

- tinuta: este de recomandat ca de fiecare data, cand esti vazut la evenimente, sa adopti o tinuta ingrijita si in concordanta cu momentul respectiv. Este bine sa iei in considerare sa iti formezi un stil personal, sa incepi sa asortezi culori care ti se potrivesc, si care sa te reprezinte. De asemenea, poti adopta business casual sau business, in functie de ceea ce te simti ca doresti sa exprimi. Don Filla, o personalitate in lumea MLM, adopta in permanenta o camasa inflorata stil Hawaii, insa acesta este stilul sau, astfel se simte el bine.

Moda este importanta si te poate ajuta in diverse ocazii. Recent am participat la un workshop de realizare a unui nod la cravata. Am ramas surprins sa vad ca nu este chiar asa de greu sa realizezi un nod mai complex, gen Atlantic.

Pentru persoanele de sex feminin, a purta o tinuta eleganta in public, reprezinta un must know how. Este foarte important sa va dezvoltati gusturile in materie de asortare, precum pantofi, accesorii, rochie, s.a.m.d.

- limbajul: prin intermediul limbajului pe care il folosesc, vorbitorii in public transmit mesajele lor si isi infrumuseteaza discursul. De aceea, este timpul sa punem mana pe cartea de clasa a 7-a de gramatica limbii romane si sa invatam sa vorbim corect. De asemenea, este crucial sa evitam greseli grave de exprimare sau diverse dezacorduri si cacofonii. Un vorbitor arata respect pentru audienta atunci cand vorbeste corect. Un alt aspect important este dictia. Recomand ore de dictie pentru vorbitori, deoarece doar prin exercitiu putem sa rostim corect toate sunetele si grupurile de sunete pe care le vorbim.

- accesorii: carti de vizita, portofel, telefon, etc. Luati in considerare aceste "mici" lucrusoare. Te pot ajuta sau te pot incurca. Prin portofel, ma refer la faptul sa aveti un portofel ingrijit, nu unul care sa arate urme clare de uzura, acest lucru insemnand lipsa de respect fata de tine insuti. Cartile de vizita, sa fie fara greseli gramaticale si sa te reprezinte. De altfel tineti cont de ceea ce contin cartile de vizita, este important sa aiba legatura cu domeniul tau de activitate, cu care te identifici. In cazul in care sunt situatii problematice la aceste accesorii, mai bine sa nu le ai cu tine, decat sa iti aduca atingere imaginii personale si profesionale. La nivelul telefonului poate fi o problema sa il schimbi atunci cand se intampla ceva cu el, din considerente materiale, poti in schimb sa nu il arati foarte des, netinandu-l langa tine pe masa, daca stii clar ca este cam "mototolit".

- Social Media: este recomandat sa iti construiesti imaginea profesionala in social media, astfel incat ceea ce exprimi, sa fie in legatura cu domeniul pe care il reprezinti ca si vorbitor in public, sa fie actualizat si sa ai in vedere ceea ce postezi in lumea virtuala. Tot timpul sa ai in vedere urmatoarea intrebare, in activitatea pe care o prestezi in domeniul social media: Ceea ce fac in acest moment ma va ajuta in viitor sau ma va incurca? Si aici ma refer si la commenturi sau postari pe care le oferi, putin nelalocul lor si in neconcordanta cu ceea ce te reprezinta. Sa iei in considerare faptul ca in momentul in care ai ajuns persoana publica, vor fi persoane care iti vor urmari activitatea in permanenta, poate si din apreciere pentru munca pe care o ai, nu doar din rautate. O data ce ai dezamagit o persoana in social media, sa iei in considerare ca alti 50 vor putea sa afle de acest aspect imediat, printr-un simplu link care sa duca spre activitatea incriminatorie. 

Ramai neutru, ramai destept!

- online: ofera-le posibilitatea oamenilor sa citeasca sau sa vada pareri personale despre domeniul in care activezi, asta insemnand sa iti creezi un blog sau chiar un site. De asemenea, este foarte indicat sa folosesti youtube, pentru a oferi video-uri in care esti implicat. Poti sa iti creezi un canal profesional, pe care sa adaugi filmari cu tine ca si vorbitor.

- colaborari: ia in considerare persoanele cu care vei colabora. Partenerii tai de seminarii, sau alte evenimente sa fie in rezonanta cu ceea ce promovezi tu. Nu fa compromisuri, mai tarziu vei trage ponoasele in urma unor colaborari neanalizate in prealabil. Este bine sa fie o persoana langa tine, precum un mentor, cu care sa te sfatuiesti in legatura cu astfel de momente.

- evenimente la care vei lua parte ca si vorbitor: analizeaza in permanenta la ce fel de evenimente esti invitat sa participi, tot timpul sa aiba legatura cu ceea ce faci tu. Nu participa la orice eveniment, doar de dragul de a fi vazut. Iti poate aduce atingere imaginii publice o astfel de situatie. De asemenea, iti recomand sa ai in vedere materialul pe care il prezinti la evenimentele respective. Fii profesionist si consulta-te in prealabil cu organizatorii, ca sa stii despre ce vei avea de vorbit!

Ar mai fi si alte aspecte de discutat, insa ma limitez la cateva lucruri de baza, de avut in vedere pentru cei care isi doresc sa fie, pe viitor, vorbitori in public, sau chiar si pentru cei care sunt deja persoane publice, insa nu au gandit toate perspectivele unei asemenea chestiuni.

M-am lovit de toate aceste aspecte, sunt in continua schimbare si evolutie si de aceea pot sa ofer cunoastere din experienta personala, nu din carti.

Iti multumesc ca ai citit pana la final.
Cu stima,

2 comentarii:

  1. FATADA IDEAL CONSTRUCT S.R.L va sta la dispozitie cu o gama variata de servicii construim case/vile la rosu sau la gata Termoizolatii,Hidro izolatii.construim sisteme de acoperisuri,construim garduri beton ,pavaje,,canalizari,amenajari interioare,E.T.C DE CE NOI ?
    Avem personal calificat in domeniu dispunem de utilaje performante avem ingineri pentru fiecare punct de lucru in parte oferim garanti contractuale iar pe timpul lor oferim servisul gratuit pe materialele noastre toate stipulat in contract.
    Reprezentant legal
    Mihai Gheorghe Gelu Tel 0764390376

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iata un exemplu de "ASA NU" in promovarea online. Dle Mihai Gheorghe aveti mare grija unde postati commenturi. :)

      Ștergere