Recent am avut o discutie foarte interesanta cu un pasionat de masini. Sa-l fi vazut cum imi explica el despre motoarele BMW si mai ales ce le face atat de fiabile. Este o placere sa asculti un om care vorbeste din pasiune. Si astfel, dintr-una dintr-alta, am ajuns la vesnica intrebare: "Diesel sau benzina?".
Ei bine, am primit, poate, cele mai complete argumente pentru ambele variante, insa cu ce am ramas au fost urmatoarele: dieselul se incalzeste mai greu, spre diferenta de cel pe benzina, deci este normal ca sa nu iti ofere, prea curand, caldura in habitaclul masinii; la drum lung este recomandat diesel-ul, deoarece este mai bun raport pret/km; un motor diesel este mult mai fiabil decat unul pe benzina, avand o durata de viata mult mai lunga. Cate si mai cate mi-a explicat el ajungand pana la costuri de intretinere si implicit preturi de vanzare.
Scopul acestui articol este insa altul, deoarece, precum ati observat, nu este un blog despre masini, ci este un spatiu virtual despre vorbitul in public. De aceea voi reveni pe meleagurile public speaking-ului, caci toate au un sens, si nimic nu este intamplator. Am facut aceasta diferentiere de inceput, intre cele doua tipuri de motoare, deoarece, in momentul in care participam la discutia respectiva, mi-a venit ideea. Iar aceasta idee o aduc in fata dumneavoastra.
Daca un speaker este precum un motor de autoturism?
Recent am fost la Oradea, implicat intr-o actiune umanitara, in care au participat un numar de aproximativ 8 speakeri, care au vorbit in legatura cu sustinerea copiilor supradotati din orasul respectiv. Ma plimbam prin sala, faceam poze, deoarece am avut rolul de fotograf de servici, si ma uitam cu interes la speakerii respectivi. Este uimitor sa vezi cum in 15 minute oferi informatie de cea mai buna calitate, fiind atent si la timp si la discurs, spre diferenta de un training de 3 ore, in care ai tot timpul din lume sa oferi exemple, jocuri, energizere, s.a.m.d.
De aceea revenind la introducerea acestui articol, un vorbitor in public care face speechuri, este precum un motor pe baza de benzina, deoarece are nevoie de aprindere rapida, de combustie spontana, si astfel si sa se incalzeasca rapid, manifestandu-se intr-un timp prea scurt. In timp ce un trainer se incalzeste mai greu, ofera informatie intr-un timp indelungat, trebuie sa reziste 3 ore, de aceea stiind sa isi conserve energia si, de asemenea sa ofere ardere atunci cand este necesar, ca sa energizeze audienta, si este si mai fiabil ca si emotie disipata.
Astfel, revin la mine, deoarece facandu-mi o analiza SWOT personala, am realizat ca eu sunt vorbitor de cursa lunga. Acest aspect l-am observat in discursurile Toastmasters, in care ai doar 7-8 minute sa te manifesti. Si astfel, in fiecare speech pe care l-am tinut, am inceput mai greu, insa am finalizat in forta, entuziasmant si plin de energie.
Asa ca este momentul sa iti pui urmatoarea intrebare: Ce tip de combustibil folosesti atunci cand vorbesti in public? Unde te regasesti, intre traineri sau intre speakeri? Cu cat te cunosti mai bine, cu atat poti sa stii ce ai de imbunatatit si mai ales ceea ce poti sa faci optim.
Asa ca este momentul sa iti pui urmatoarea intrebare: Ce tip de combustibil folosesti atunci cand vorbesti in public? Unde te regasesti, intre traineri sau intre speakeri? Cu cat te cunosti mai bine, cu atat poti sa stii ce ai de imbunatatit si mai ales ceea ce poti sa faci optim.
Spor la construit discursuri de calitate (sau traininguri).
Un articol interesant!
RăspundețiȘtergereAm trecut "analiza SWOT" prin Google Search.
Este o informaţie utilă pentru mine!
Mult succes în continuare!
eu iti multumesc de feedback...
RăspundețiȘtergeredaca o singura persoana va gasi utila informatia pe care o distribui, pentru mine inseamna enorm
mersi mult