marți, 23 octombrie 2012

Training in alta limba

Cand vrei sa devii un trainer de succes, va trebui sa iei in considerare si posibilitatea desfasurarii sesiunilor in alta limba decat cea cu care esti tu obisnuit. Ei bine, de acest lucru m-am lovit eu zilele trecute, in Rep. Moldova. Pentru o saptamana am participat la cursul de formare: "Pro Change", in limba engleza. Experienta a fost deosebita, deoarece am cunoscut tineri din 3 tari diferite: Danemarca, Rep. Moldova si Ucraina. Toti au venit sa invete despre cooperare intre tari, aplicare la proiecte europene de tineret si despre intercultural learning.

Este foarte interesant sa treci printr-o asemenea experienta. deoarece realizezi cat de mult conteaza comunicarea intre oameni. Cel mai frumos este cand reusesti sa pui la punct un sistem de comunicare, prin care sa exprimi cat mai simplu si precis ceea ce vrei sa spui.

Eu personal am avut doua sesiuni: una de public speaking impreuna cu presedintele ARDOR si una despre managementul emotiilor. A fost fascinant de-a dreptul sa treci peste dificultatile legate de exprimarea in limba engleza. Spre exemplu incearca sa explici ceea ce inseamna "psihosomatic" in limba engleza.

Ceea ce am observat a fost faptul ca este deosebit de important sa iti pregatesti de doua ori mai bine prezentarea. Este important sa stii ce fel de exemple sa aduci si mai ales cat de bine le poti prezenta, ca sa nu lasi nimic la voia intamplarii. De altfel exista situatia sa trebuiasca sa raspunzi si la anumite intrebari din public. Pregateste-te si pentru asta.

De asemenea cuvintele pe care le expui este bine sa stii sa le si explici la cerere, de aceea mai bine foloseste un limbaj cat mai simplu, ca sa fii cu adevarat inteles.

In pofida acestor lucruri, orice experienta este bine-venita. Din fiecare moment inveti ceva, si fiecare clipa iti releva ceva nou, din care poti sa tragi concluzii si invataminte mai tarziu.

M-am simtit extraordinar si am primit un feed-back foarte bun, deoarece pentru acei tineri, informatia a fost cu adevarat importanta.

Consideri aceasta informatie utila? Poti da share ca si altii sa beneficieze de ea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu