luni, 2 septembrie 2013

Speakeri... Speakeri... Speakeri...

Exista atat de multi oameni implicati in domeniul public speakingului, fiecare abordand diverse teme, fiecare transmitand alte mesaje si alte idei.  

Ce diferentiaza, insa, speakerii intre ei? Care sunt acele particularitati prin care poti face diferenta intre vorbitori in public? Oare felul cum vorbesc? Ce transmit? Cum se imbraca? Imaginea pe care o au in public?

Despre speakeri vom discuta acum in clipele care tocmai urmeaza.

Am fost implicat de ceva timp in acest domeniu al dezvoltarii personale, cursant, trainuit, cumparator de carti si materiale. Am fost implicat chiar si in calitate de trainer, speaker si initiator de idei, in diverse ocazii. De altfel, de cand am inceput sa cunosc acest domeniu, al personal development-ului, am stimat vorbitori, am apreciat traineri, mi-am facut pareri.

Insa am mai observat un aspect, faptul ca nimic nu este ceea ce pare. Unii dintre speakeri joaca doar un rol, afisand o masca in fata publicului, nepastrand aceleasi credinte si in viata de zi cu zi. Am observat cum vorbitori care vorbesc lucruri profund spirituale in fata publicului, in viata reala nu sunt nimic din ceea ce prezinta. Am inteles faptul ca exista orgolii dupa care unii speakeri se ghideaza, dorind permanent sa ajunga mai sus, facand totul pentru imaginea lor personala.

Nu este indicat sa va lasati indusi in eroare de imaginea pe care anumiti speakeri o au in canalele de social media. Este foarte usor sa iti formezi o imagine business in lumea social media, o imagine de cunoscator. Ai nevoie doar de putina munca, si sa intelegi cateva principii. Este usor sa joci chiar si un rol in fata unui public, si sa te prezinti ca fiind ceea ce nu esti cu adevarat, totul tine de tehnicile pe care le folosesti. Un singur lucru este important, ceea ce ramane dupa tine, acest aspect fiind in legatura cu ceea ce transmiti.

Asa ca, pentru a identifica in mod real speakerii veritabili de cei care doar joaca un rol, ca sa nu spun falsi, luati in vedere urmatoarele particularitati:

- apreciati acei vorbitori care nu folosesc tehnici de public speaking sau de persuasiune, acei speakeri care sunt naturali si care nu se prefac in fata publicului;
- apreciati pe aceia care fac ceea ce spun, si in viata reala, nu doar in fata audientei;
- apreciati pe acei speakeri fata de care va mentineti aprecierile si dupa ce ii cunoasteti face to face;
- apreciati mesajul pe care un speaker il are, nu felul cum vorbeste; (repet, sa inveti sa vorbesti in public este foarte usor, sa inveti sa folosesti tehnici este si mai simplu, cel mai complicat este sa transmiti un mesaj propriu, care sa provina din interior)
- apreciati acele persoane care vorbesc din experienta, nu din carti, cele care arata ca au inteles despre ceea ce vorbesc;
- apreciati persoanele care va raspund la intrebari in timpul sau dupa eveniment, nu cei care va invita apoi la o sedinta contra cost de consultanta, pentru ei acesta fiind singurul interes, sa isi castige clienti din activitatile pe care le intreprind;
- apreciati persoanele care dezvolta abilitati si competente pentru participanti, nu cele care au ca interes doar sa vanda carti si materiale;
- apreciati speakerii care au interesul de a va ajuta pe voi publicul sa dobanditi informatie noua sau cunoastere, nu pe cei care au doar interese personale, de promovare a lor, sau a afacerilor pe care le detin;
- apreciati calitatea vorbitorilor nu renumele;
- apreciati experienta nu diplomele sau formarile.
- apreciati persoanele care creaza valoare sau care aduc valoare, nu pe cei care tin traininguri cu zeci de oameni, si informatie imprumutata din doua carti de specialitate;
- apreciati speakerii care pot sa sustina un speech chiar daca nu functioneaza proiectorul, astfel aratand respect prin pregatirea materialului.

Am intalnit multe exemple de-a lungul carierei mele de speaker, am vazut exemple pozitive si exemple negative, am avut parte de colaborari deosebite si de colaborari mai putin reusite, am intalnit persoane cu care am pus la punct proiecte de training si care dupa ceva timp m-au criticat pentru proiectele personale pe care le-am intreprins, am intalnit trainer care cu o seara inainte de eveniment a anuntat ca nu mai participa.

Nu voi da nume, deoarece nu este de bun simt sa mentionezi persoane care sunt in aceeasi bransa a vorbitorilor in public. Cred insa din tot sufletul si toata inima mea, ca opinia publica ii va selecta pe cei calitativi de cei mai putin calitativi, iar acesti speakeri care au interese personale si nu doresc decat dezvoltarea lor, nu a celor carora le vorbesc, vor fi obligati sa se schimbe in bine.

Iti multumesc ca ai citit pana la capat.
Poti citi Blogul Vorbitorului in Public si pe pagina de Facebook. Link aici.
Daca vei considera de cuvinta poti sa impartasesti oricui are nevoie de aceasta informatie. 

Cu stima,
Vorbitorul in Public.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu